NAZWANO NAJDŁUŻSZY NA ŚWIECIE BETONOWY MOST DRUKOWANY W 3D

Najdłuższy na świecie betonowy most wydrukowany w 3D, został oficjalnie nazwany pod koniec zeszłego miesiąca przez Guinness World Records w Szanghaju. Most został zbudowany w zeszłym roku przez zespół z Tsinghua University School of Architecture.

O moście

Betonowy most o długości 26,3 metra i szerokości 3,6 metra został ukończony 12 stycznia 2019 roku w Parku Przemysłowym Wisdom Bay. Projekt został opracowany przez zespół pod kierunkiem profesora Xu Weiguo i zbudowany wspólnie z Shanghai Wisdom Bay Investment Management Company.

Zdjęcia dzięki uprzejmości Tsinghua University School of Architecture

Konstrukcja mostu jest wzorowana na starożytnym moście Anji w Zhaoxian w Chinach i ma formę pojedynczego łuku. Jak informuje uczelnia, przed rozpoczęciem procesu drukowania zbudowano model fizyczny w skali 1: 4, aby przeprowadzić testy wytrzymałości konstrukcji, które dowiodły, że wytrzymałość mostu może sprostać wymaganiom dotyczącym obciążenia pieszych stłoczonych na całym moście. „Istnieją trzy główne punkty innowacyjne systemu, zajmujące wiodącą pozycję na arenie międzynarodowej” – powiedział uniwersytet. „Pierwszym z nich jest narzędzie drukujące ramienia robota, które pozwala uniknąć zatykania się w procesie wytłaczania i zapadania się podczas układania warstw materiału. Do generowania ścieżki druku i systemu operacyjnego, integruje on projektowanie formy, generowanie ścieżki druku, pompowanie materiału, ruch narzędzia drukującego, ruch ramienia robota i inne systemy do współpracy. Trzecim jest unikalna formuła materiału drukarskiego, który ma rozsądną wydajność i stabilną reologię”.

Betonowy most o długości 26,3 metra i szerokości 3,6 metra został ukończony 12 stycznia 2019 roku w Parku Przemysłowym Wisdom Bay

Wszystkie elementy mostu zostały wydrukowane w ciągu 450 godzin (około 19 dni). (1400-letni most Anji, zbudowanie go zajęło ponad 10 lat.) Materiały drukarskie tych elementów to wszystkie materiały kompozytowe złożone z betonu z włóknami polietylenowymi z różnymi domieszkami. Most jest również osadzony w systemach monitorowania w czasie rzeczywistym, które obejmują czujniki naprężenia drutu wibrującego i bardzo precyzyjne monitorowanie odkształceń.

Źródło:

https://www.paintsquare.com/news/?fuseaction=view&id=22774