TRENDY SAMOCHODOWE BASF COATINGS

Projektanci BASF Coatings zaprezentowali swoje najnowsze trendy dla branży samochodowej. Nazwa nowej kolekcji, „Superposition”, jest zainspirowana m.in. mechaniką kwantową.

Źródło: BASF Coatings

Zgodnie z myślą przewodnią nowej kolekcji nic nie jest tylko czarne lub białe, zerojedynkowe, a świat ma nieskończoną liczbę wariacji – co pokazują również trendy samochodowe BASF. Dzięki nieskończonemu słownikowi designu odcienie mogą być zarówno radosne i poważne, uporządkowane i chaotyczne, mogą usypiać i pobudzać równocześnie.

EMEA: wyzwanie dla naszej percepcji

Kolory zaprojektowane z myślą o regionie EMEA korzystają z bogatego repertuaru nowych efektów specjalnych, gradientów i połysku. Jak komentuje Mark Gutjahr, szef działu Automotive Color Design, EMEA w BASF:
Kolory te są superpozycją złożonych tonów, stanowiących wyzwanie dla naszej percepcji. Otwierają oczy i prowokują.
Zaproponowane tu różne odcienie szarego zmieniają swoje oblicze w zależności od kąta patrzenia. Odcienie niebieskiego są jasne, silnie odbijające i strukturyzują powierzchnię.

Spectora – propozycja dla regionu EMEA. Źródło: BASF Coatings

Azja i Pacyfik: wiosna i nadzieja
Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku, być może bardziej niż w innych częściach świata, najważniejszym trendem w 2021 roku były przemiany społeczne zainicjowane przez pandemię.
Wiele osób wykorzystało czas zamknięcia by „naładować baterie”, pomyśleć, zgromadzić energię na przyszłość. Równocześnie pojawiła się w nas potrzeba elastyczności. Jak mówi Chiharu Matsuhara, szef działu Automotive Design, Asia Pacific:
Kluczowe odcienie dla Azji i Pacyfiku są jasne i czyste, przywodzą na myśl wiosnę i wnoszą nadzieję. Prezentują wyższy poziom zrozumienia naszego różnorodnego świata.

Mobius – propozycja dla regionu Azja i Pacyfik. Źródło: BASF

Ameryki: optymizm i równowaga

Propozycje dla obu Ameryk opierają się natomiast na koncepcji równowagi. Przestrzenie kolorystyczne są tu przesycone optymizmem i podkreślają potencjał ludzkości – siłę, by iść dalej na przekór przeciwnościom. Paul Czornij, szef działu Automotive Design, Americas, mówi:

Odnaleźliśmy równowagę między światem naturalnym i syntetycznym, tworząc paletę wyciszającą, stabilną i prowokującą do zastanowienia. Wzbudza ona w odbiorcy różne odczucia, operujące na wielu niebinarnych poziomach.

Lambent Earth – propozycja dla regionu America. Źródło: BASF

Źródło:

https://www.rynekfarb.pl/popandemiczne-trendy-samochodowe-basf-coatings/